Bestuur en commissies
Onze vereniging draait op de inzet van enthousiaste vrijwilligers. Op deze pagina stellen we je graag voor aan het bestuur en de verschillende commissies die onze vereniging draaiende houden. Zij zorgen ervoor dat alles achter de schermen soepel loopt, van wedstrijden en evenementen tot onderhoud en sponsoring.
Onze besturen
Onze vereniging bestaat uit meerdere onderdelen die samen zorgen voor een actieve, gezellige en goed georganiseerde club. We hebben een algemeen bestuur dat de overkoepelende lijnen uitzet en elk van de drie afdelingen (paarden, pony’s en aangespannen) heeft een eigen bestuur dat de dagelijkse gang van zaken binnen de afdeling regelt.
De statuten zijn in januari 2011 aangepast en gepasseerd bij notariskantoor van Goor. De vereniging staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 40076706.
Algemeen Bestuur
Het algemeen bestuur overziet de gehele organisatie en heeft een coördinerende functie tussen de diverse afdelingen en stichtingen. Daarnaast houdt het Algemeen Bestuur zich bezig met de algemene en de afdelingsoverstijgende gang van zaken binnen de vereniging.
- Henk Robben – Voorzitter
- Johan Scheppink - Vicevoorzitter
- Rita Ekkelenkamp – vanuit Paarden
- Dian van der Kolk – vanuit Pony’s
- Arjan Kleinjan – vanuit Het Aangespannen Paard
- Ruben Hofman – vanuit Outdoor Wierden
- Henk Kroeze – vanuit Indoor Wierden
- Martine Kroeze - Penningmeester
- Stef Timmer – Penningmeester
- Janneke de Wilde – Secretares
Afdeling Paarden
Het bestuur van de paardenafdeling richt zich op het ondersteunen van de sport en het plezier voor de ruiters met een eigen paard. Zij organiseren lessen, wedstrijden en zorgen dat alles binnen de afdeling soepel verloopt.
Bestuur Paarden:
- Rita Ekkelenkamp – Voorzitter
- André Willemsen - Penningmeester
- Jan Praster - Bestuurslid
- Janita van de Maat – Bestuurslid & Wedstrijdsecretariaat Springen
- Lisanne Smit – Secretares
Afdeling Pony's
Het bestuur van de ponyafdeling zet zich in voor onze jongste ruiters. Zij zorgen voor goed georganiseerde lessen, leuke activiteiten en wedstrijden in een veilige, leerzame en vooral gezellige omgeving.
Bestuur Pony’s:
- Dian van der Kolk – Voorzitter
- Eric de Jager – Penningmeester
- Myrthe Schuttevaar – Bestuurslid & Wedstrijdsecretariaat Springen
Afdeling Het Aangespannen Paard
Het bestuur van de menafdeling vertegenwoordigt de aangespannen sport binnen onze vereniging. Zij zorgen voor de organisatie van activiteiten, wedstrijden en het contact met de leden.
- Arjan Kleinjan - Voorzitter
- Marloes van 't Veld - Penningmeester
- Suzan Hopster - Penningmeester
- Coen ter braak - Bestuurslid
- Desiree van Lambalgen - Secretaris
Stichting SBV
Stichting Beheer Vossenbos is verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van onze prachtige accommodatie. Zij zorgen ervoor dat Hippisch Centrum De Vossenbos in topconditie blijft, zodat leden en gasten optimaal kunnen genieten van de faciliteiten, zowel binnen als buiten.
Bestuur:
- Johan Scheppink - Voorzitter
- Henk Robben - Bestuurslid
- Dian van der Kolk - Bestuurslid
- Ruben Hofman - Bestuurslid
- Henk Kroeze - Bestuurslid
Toegevoegd ter ondersteuning:
- Martine Kroeze - Penningmeester
- Stef Timmer - Penningmeester
- Janneke de Wilde - Secretaris
Stichting Indoor
Stichting Indoor Wierden organiseert jaarlijks het meerdaagse springevenement Indoor Wierden.
Bestuur:
- Henk Kroeze - Voorzitter
- Ruben Hofman - Bestuurslid
- Sanne ten Dam - Bestuurslid
- Judith Vetker - Bestuurslid
Adviseurs:
- Henk Ekkelenkamp
- Edwin Maatkamp
Stichting Outdoor
Stichting Outdoor Wierden zet zich in voor het organiseren van het meerdaags springevenement Outdoor Wierden.
Bestuur:
- Ruben Hofman - Voorzitter
- Henk Kroeze - Bestuurslid
- Marielle Smit - Bestuurslid
- Don Willemsen - Bestuurslid
- Tijl van Genugten - Bestuurslid
- Marit Braamhaar - Bestuurslid
Algemene ledenvergadering
Het Algemeen Bestuur vergadert elke maand en houdt twee keer per jaar een Algemene Ledenvergadering. Voorafgaand aan deze vergadering ontvang je een uitnodiging per e-mail. Daarnaast houden de besturen van de afdelingen ook twee keer per jaar hun ledenvergadering, deze vinden vaak plaats in maart/april en in oktober/november.
Tijdens de voorjaarsvergadering wordt de verplichte ledenvergadering gehouden waarin de financiële verslaglegging plaats vindt en ook eventuele bestuurswisselingen kenbaar gemaakt worden. De tweede vergadering in het najaar is veelal een informatieve avond en dialoog met de leden.
Commissies binnen de vereniging
Naast het bestuur zijn er binnen R.V. De Eschruiters verschillende commissies actief die helpen om alles achter de schermen soepel te laten verlopen. Van het organiseren van wedstrijden en activiteiten tot het verzorgen van de catering en het onderhouden van contacten met sponsoren. Dankzij deze betrokken vrijwilligers blijft onze vereniging actief, goed georganiseerd en volop in beweging.
Leden die het leuk vinden om mee te denken of te helpen, zijn altijd welkom om aan te sluiten bij een commissie!
Wedstrijdsecretariaat Springen
Het wedstrijdsecretariaat Springen regelt alles rondom onze springwedstrijden tot in de puntjes. Met hun enthousiasme en inzet zorgen ze keer op keer voor gezellige, goed georganiseerde wedstrijddagen waar ruiters met plezier aan deelnemen.
Wedstrijdsecretariaat springen:
- Myrthe Schuttevaar
- Janita van de Maat
Activiteitencommissie Pony's
Onze activiteitencommissie organiseert jaarlijks gezellige momenten buiten de reguliere lessen. Zo maken we de sport nóg leuker voor onze jonge ruiters!
Activiteitencommissie:
- Herald van Putten
- Dianne Keppelink
- Christa Haarkamp
- Esther van Heek
Wedstrijdsecretariaat Dressuur
Het wedstrijdsecretariaat Dressuur organiseert zowel indoor- als outdoor dressuurconcoursen en zorgt ervoor dat alles rondom de wedstrijden soepel verloopt. Dankzij hun inzet blijft de dressuurafdeling actief, gezellig en goed georganiseerd!
Wedstrijdsecretariaat Dressuur:
- Jorike bakhuis
- Rachel Scheurwater
- Annelies Lindeboom
- Petra van Dijk
- Albertine Brink
- Debra Geurkink
Paard & Plezier
Bij Paard en Plezier draait alles om het plezier van de (recreatieve) ruiter. Elk jaar zetten zij zich in om het recreantenconcours "LOL met je knol!" te organiseren. Zo kunnen we een geweldige ervaring bieden voor ruiters die van paarden houden, maar niet per se op hoog niveau willen presteren.
Paard & Plezier commissie:
- Carla Willemsen
- Monique Voortman
- Jolanda Wolters
- Ina van der Kolk
- Esther Vrielink
- Petra Kippers
- Saskia Morsink
Bixiecommissie
De Bixiecommissie organiseert de Bixie-wedstrijden voor jonge ruiters die hun eerste wedstrijdervaring willen opdoen. Ze zorgen voor een gezellige en laagdrempelige sfeer, zodat iedereen met plezier kan deelnemen. Dankzij hun inzet kunnen we deze toffe evenementen jaarlijks aanbieden en zoveel jonge ruiters enthousiast maken voor de paardensport!
Bixiecommissie:
- Merle Reuvekamp
- Maud van der Kolk
- Herald van Putten
- Dianne Keppelink
- Christa Haarkamp
- Esther van Heek
Sponsorcommissie
De sponsorcommissie onderhoudt contact met onze sponsors en zoekt actief naar nieuwe samenwerkingen. Dankzij hun inzet kunnen we evenementen organiseren, faciliteiten verbeteren en extra’s bieden aan onze leden én bezoekers.
Sponsorcommissie:
- Ina van der Kolk
- Lisanne Smit
- Henk Kroeze
- Ruben Hofman
- Rita Ekkelenkamp
- Arjan Kleinjan
Onderhoudsploeg
Elke woensdagmiddag steekt onze vaste onderhoudsploeg onder leiding van Johan Scheppink de handen uit de mouwen. Van groenonderhoud tot kleine klussen en het schoon en veilig houden van de accommodatie – zij zorgen ervoor dat het terrein er altijd netjes en verzorgd bij ligt. Dankzij hun inzet kan iedereen blijven genieten van een prettige en veilige sportomgeving.
Keukencommissie
De keukencommissie is het aanspreekpunt voor de catering van de Eschruiters en zorgt tijdens evenementen voor een warm welkom én iets lekkers voor de trek. Dankzij hun inzet wordt ieder evenement net dat beetje gezelliger.
Keukencommissie:
- Mannie Huisken
- Ina van der Kolk
Technische commissie
De technische commissie zorgt voor het onderhoud van de accommodatie, rijbanen en voorzieningen. Dankzij hun inzet blijft alles veilig, netjes en gebruiksklaar voor iedereen.
Technische commissie:
- Johan Scheppink
- Henk Ekkelenkamp
- Dian van der Kolk
- Henk Kroeze
Help mee en maak het verschil!
Onze vereniging draait op vrijwilligers en daar zijn we trots op. Wil jij ook een steentje bijdragen? Sluit je aan bij een van onze commissies! Of je nu handig bent, graag organiseert of gewoon zin hebt om mee te helpen: er is altijd een plek waar jouw talent van waarde is.
Vul hieronder je gegevens in en laat weten waar je interesse ligt. Wij nemen snel contact met je op!